Wij maken gebruik van cookies voor onze service. Bezoek je onze website dan ga je akkoord met de cookies.
FAQ
Veel gestelde vragen



Veel gestelde vragen

  1. Hoe reserveer ik een accommodatie?
  2. Wat zijn de in- en uitchecktijden bij de accommodaties van CuraÇiao?
  3. Hoe werkt het met de borg bij CuraÇiao?
  4. Biedt CuraÇiao een Airporttranfser aan?
  5. Waar vind ik meer informatie over een accommodatie?
  6. Wat gebeurt er als ik mijn vakantie onverhoopt moet annuleren?
  7. Kan ik een accommodatie reserveren door een aanbetaling te doen?
  8. Wat kost water en elektra op Curaçao?
  9. Biedt CuraÇiao een ophaalservice van en naar het vliegveld?
  10. Is het nodig om een auto te huren op Curacao?
  11. Wat zijn de consequenties als ik een dienst bij CuraCiao koop en ik op de datum en tijdstip van de uitvoering niet kom opdagen?
  12. Wat te doen als ik betrokken raak bij een aanrijding met een gehuurde auto?
  13. Ik heb een auto/scooter bij CuraCiao gehuurd. Wat moet ik doen bij autopech?

Hoe reserveer ik een accommodatie?

Reserveren

  • U dient uw peroonlijke gegevens en boekingsgegevens in te vullen. Bij bijzondere wensen kunt u aangeven dat u de woning wenst te reserveren door een deel van de huursom over te maken naar onze bankrekeningnummer.
  • De huursom dient uiterlijk 45 dagen voor de dag van aankomst betaald te zijn.
Korte termijn boekingen
Bij boekingen vanaf 6 weken voor de aankomstdatum dient u het volledig bedrag binnen 5 werkdagen te betalen.
Wat zijn de in- en uitchecktijden bij de accommodaties van CuraÇiao?

In- en uitchecktijden van CuraÇiao

Bij CuraÇiao zijn de in- en uitchecktijden per accommodatie verschillend. Check bij de accommodatie van uw keuze beneden op de pagina de in- en uitchecktijden onder het kopje "aanvullende informatie". Indien u van meet af aan weet dat deze tijden voor u niet haalbaar zijn, dan kunt u dit altijd aan ons kenbaar maken en zullen wij samen zoeken naar een passende oplossing. 

 

 

Hoe werkt het met de borg bij CuraÇiao?

Accommodatie: 

Niet bij elke accommodatie is het afdragen van een borgsom verplicht. Check dus bij de accommodatie van uw keuze, beneden op de pagina onder het kopje "aanvullende informatie' of u wel of niet verplicht bent om een borgsom af te dragen. Indien u wel verplicht bent borg af te dragen dan staat er altijd bij vermeld of u de borg vooraf bij CuraCiao of ter plaatse moet afdragen. 

Wanneer het tarief exclusief water & elektriciteit is, worden de kosten hiervan vaak met de borgsom verrekend. Ook deze informatie is te vinden onder het kopje "aanvullende informatie" beneden op de pagina van de accommodatie van uw keuze. 

Vervoermiddel:

Bij de vervoermiddelen van CuraÇiao is het afdragen van een borgsom altijd verplicht. De hoogte van het bedrag verschilt echter per klasse. Check dus bij de klasse van uw keuze het bedrag van de borgsom en de wijze van betaling. De borgsom bij de vervoermiddelen dient u ter plaatse af te dragen. 

Biedt CuraÇiao een Airporttranfser aan?

Ophaalservice

Maatwerk is een van de speerpunten van CuraÇiao. Dat betekent dan ook dat CuraÇiao een ‘’ophaalservice'' heeft. Het team CuraÇiao kan voor u een taxi reserveren. De taxichauffeur zal dan bij de uitgang van het vliegveld Hato op u wachten met uw naam/achternaam of CuraÇiao op een bordje. Ook krijgt u van ons het telefoonnummer van uw chauffeur zodat u hem/haar altijd kan bereiken indien uw vlucht vertraging heeft.

Let op: Indien u een comfort auto huurt bij CuraÇiao dan kunt u gebruik maken van de shuttle service tussen het vliegveld en het verhuurkantoor. Reist u met een uitgebreide reisgezelschap, dan zoeken wij samen naar een passende oplossing. Het is bijvoorbeeld mogelijk en zeker handiger als alleen de bestuurders op uw verblijfplaats worden opgehaald om bij het verhuurkantoor de auto of auto's op te halen. U kunt ons hiervoor altijd mailen of bellen.

Waar vind ik meer informatie over een accommodatie?

De belangrijkste informatie over de accommodatie staat op onze website onder het kopje beschrijving en specificaties. Omwille van de overzichtelijkheid van de website kunnen wij van CuraÇiao niet eindeloos over een accommodatie schrijven, maar wij vinden het natuurlijk leuk om uw vragen te beantwoorden. Het Team van CuraÇiao staat u daarom graag te woord indien u meer informatie wilt over een accommodatie. Wij bezoeken jaarlijks onze partners en in een aantal van onze accommodatie hebben wij zelfs met ons team overnacht.

Voor informatie over het eiland zelf kunt u het beste met medewerker Louigi Isenia praten. Hij heeft 19 jaar op het eiland gewoond en kent het eiland dus door en door. Hij wordt dan ook de Curaçao specialist van CuraÇiao genoemd. Dit is ook een van de speerpunten van CuraÇiao, namelijk een Curaçaos/Nederlands bedrijf. Hij is zowel telefonisch (+31 (0) 6 24 11 76 63) als per mail (louigi.isenia@curaciao.nl) bereikbaar. 

Tip!:

CuraÇiao staat open voor elke uitdaging. Het behoort tot onze missie om uw vakantie zo persoonlijk mogelijk te regelen. Wij houden daarom rekening met elke persoonlijke wens. Neem dus gerust contact op met team CuraÇiao.

Wat gebeurt er als ik mijn vakantie onverhoopt moet annuleren?

Annuleringsvoorwaarden
Annuleren door de klant is bij CuraÇiao mogelijk. Dit dient schriftelijk te gebeuren per mail.
Indien de reis wordt geannuleerd is de huurder annuleringskosten verschuldigd. Deze annuleringskosten zitten als volgt in elkaar:
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd is de reiziger de volgende annuleringskosten verschuldigd:

  1. Bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 25% van de huursom;
  2. Bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom;
  3. Bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
  4. Bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
  5. Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
  6. Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom;
  7. Bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.

Wij raden u aan ervoor te kiezen via CuraÇiao een annuleringsverzekering af te sluiten. 

Kan ik een accommodatie reserveren door een aanbetaling te doen?

Bij CuraÇiao is het mogelijk om een accommodatie te reserveren door een aanbetaling te doen. Let op vanaf 6 weken voor uw aankomstdatum kunt u van deze mogelijkheid geen gebruik meer maken. Hoe het reserveren werkt? Simpel, doorloop het boekingsproces. Bij ''bijzondere wensen'' kunt u aangeven dat u de accommodatie wenst te reserveren. Als reactie op uw reserveringsaanvraag zult u binnen 24 uur door ons geïnformeerd worden naar het percentage van de huursom wat overgemaakt moet worden om te reserveren.  

Bij boekingen vanaf 6 weken voor uw aankomstdatum dient u binnen vijf werkdagen het volledige bedrag te betalen. 

Wat kost water en elektra op Curaçao?

Bij CuraÇiao staat transparantie hoog in het vaandel. Wij vinden het onze verantwoordelijkheid om u dan ook te informeren naar de water- en elektriciteitstarieven. Op Curaçao is water & elektriciteit duur. De verklaring hiervoor is dat er een grote water- en elektriciteitsfabriek draaiende moet worden gehouden. De kosten hiervoor moeten worden gedeeld door een kleine bevolking van ongeveer 150.000 mensen. 

Elektriciteit: 

Kosten: Nafl. 0,5827 per KWH. Dit is ongeveer €0,29 per KWH. In Nederland kost een KWH gemiddeld €0.22 per KWH.

Water:

Kosten: Nafl. 14,7170 (€7,27) per M3. In Nederland kost een M3 gemiddeld €0,90 per M3. Een gezin van 4 personen verbruikt gemiddeld 15 M3 water per maand. Dat is dus ongeveer Nafl. 220,- (€110).

Deze tarieven kunt u controleren op de website van www.Aqualectra.com 

De tarieven hierboven kunt u controleren op de website van Aqualectra www.aqualectra.com.

Tip: Vooral airco is een grote stroomvreter. Het voordeel echter van Curaçao is dat het leven zich buiten afspeelt. Dus als u de kosten laag wilt houden dan adviseren wij u om de airco's uit te doen wanneer u op pad gaat. 

Biedt CuraÇiao een ophaalservice van en naar het vliegveld?

Airporttransfer

CuraÇiao biedt aan haar gasten een ophaalservice van en naar het vliegveld aan. Indien u van deze mogelijkheid gebruik wilt maken dan kunt u deze bij het boeken van uw accommodatie of vervoermiddel aanvinken. De kosten hiervan verschillen per gebied. Het hangt dus af waar u overnacht. Per accommodatie staat de prijs die bij desbetreffende accommodatie behoort.

Shuttle service

Indien u ervoor kiest om een auto bij CuraÇiao te huren van de klasse comfort, dan kunt u gebruik maken van de gunstige shuttle service. U wordt op het vliegveld opgehaald en gebracht naar het autoverhuurkantoor waar u uw auto ophaalt. Bij de levering van de auto wordt u naar het vliegveld gebracht. Voor deze service betaalt iedere passagier eenmalig € 15,-.

Let op! Bij het kiezen voor economy & tropical jeeps bestaat er de mogelijkheid om deze vervoermiddelen bij het vliegveld af te leveren. Indien uw reisgezelschap uit 3 of meer personen bestaat, adviseren wij u om gebruik te maken van de aitporttransfer. Dit in verband met koffers/bagages.
Naast de levering bij het vliegveld Hato Curacao, kunt u ook de auto laten leveren bij uw verblijfplaats. Voor het leveren van het vervoermiddel op locatie betaalt u € 20,-.

Is het nodig om een auto te huren op Curacao?

Ondanks dat Curaçao een klein eiland is, is het huren van een auto zeker nodig. Het openbaar vervoer op Curaçao is niet strak geregeld. Bussen rijden vaak niet op tijd of er rijden weinig bussen in bepaalde gebieden. Als u het eiland echt wilt verkennen raden wij u aan om een auto te huren. Taxi's gebruiken is ook een optie, maar is wel prijzig. Voor een rit betaalt u al snel € 35, terwijl u een auto voor hetzelfde bedrag kunt huren.

Wat zijn de consequenties als ik een dienst bij CuraCiao koop en ik op de datum en tijdstip van de uitvoering niet kom opdagen?

Artikel 7 - No show (algemene voorwaarden)

  1. Indien de consument een dienst van CuraÇiao koopt en vervolgens op de dag en tijd van uitvoering van die dienst niet komt opdagen dan is de     consument gehouden zijn betalingsverplichting te voldoen.  
  2. Indien het geval zoals in lid 1 van dit artikel genoemd zich voordoet, terwijl de consument reeds aan zijn betalingsverplichting heeft voldoen, dan heeft de consument geen recht op teruggave van het betaalde bedrag.
  3. CuraÇiao kan - afhankelijk van de specifieke reisomstandigheden van de consument - ten voordele van de consument afwijken van lid 1 en 2 van dit     artikel. 
Wat te doen als ik betrokken raak bij een aanrijding met een gehuurde auto?

Bij een aanrijding is de huurder verplicht:

  • Het voertuig niet te verplaatsen en onmiddellijk Curaçao Road Service te bellen. (Telefoonnummer 199);
  • Verhuurder hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen door telefonisch contact op te nemen en de instructies van Verhuurder op te volgen. (Comfort: 005999 8880199 / Economy: 005999 5150005 / Caribisch: 005999 6868713 / Scooters: 005999 6707080;
  • Binnen 48 uur het schaderapport van de Curaçao Roadservice aan Verhuurder te overleggen;
  • Gevraagd en ongevraagd alle inlichtingen en alle bescheiden die op de gebeurtenis betrekking hebben aan de Verhuurder of de verzekeraar van de Verhuurder te verstrekken;
  • Zich van erkenning van schuld of aansprakelijkheid in welke vorm dan ook te onthouden.

Ik heb een auto/scooter bij CuraCiao gehuurd. Wat moet ik doen bij autopech?

  • De voertuigen worden in goede technische staat aangeleverd en worden goed onderhouden. Mocht er desondanks een technisch mankement ontstaan, dan komt verhuurder zo snel mogelijk ter plaatse om het probleem op te lossen. Mocht het nodig zijn dan regelt verhuurder een vervangend voertuig.
  • Mocht dit niet mogelijk zijn dan ontvangt Huurder de huur retour voor het restant van de huurperiode. 
  • De kosten van reparatiewerkzaamheden voortkomend uit slijtage komen voor rekening van Verhuurder.
  • Het is Huurder niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van Verhuurder reparaties uit te (laten) voeren.
  • Bij autopech bel direct naar:
    - 005999 888 0199 indien u een Comfort auto hebt gehuurd;
    - 005999 515 0005 indien u een economy auto hebt gehuurd;
    - 005999 686 8713 indien u een Caribische SUV hebt gehuurd;
    - 005999 670 7080 indien u een scooter hebt gehuurd.
  • Bij geen gehoor belt u naar +31 6 24117663.